‘Onze groei is mooi, maar die van onze klanten is nog mooier’

De top 100 klanten van Montapacking groeide in de eerste helft van dit jaar met 76 procent, terwijl het gemiddelde van de markt op een derde daarvan uitkwam. Ook Montapacking zelf boekte een uitstekend eerste half jaar, met 89 nieuwe webshops die zich aansloten.“Iedere week sluiten we 3 tot 4 nieuwe webshops aan”, aldus directeur Edwin van der Ham. “We krijgen wel 4 keer zoveel aanvragen om bij ons klant te mogen worden, maar alleen bedrijven met forse groeiambities en een hoge klanttevredenheid, die passen bij onze filosofie van snel, kwalitatief en servicegericht, sluiten we aan.”

Inmiddels zijn er meer dan 400 webshops die profiteren van de USP’s van Montapacking. Denk aan bijvoorbeeld Same Day Delivery in Nederland en uitgebreide data-analyses. Ook is het bedrijf in staat om alle leveringen die voor 23:59 uur gedaan worden, de volgende dag al uit te leveren in Nederland, België en grote delen van Duitsland. Daarnaast garandeert Montapacking een nauwkeurigheid van 99,98 procent, wat volgens Van der Ham één van de sleutels is van de enorme groei. “Uiteindelijk gaat het erom dat de eindconsument overtroffen wordt in zijn verwachtingen.”

Medewerkers van Montapacking moeten iedere dag opnieuw weer een topprestatie leveren, de klant heeft immers het recht de samenwerking op elk moment op te zeggen. “In een half jaar meer dan 80 nieuwe klanten aansluiten, is natuurlijk fantastisch”, zegt Edwin van der Ham. “Maar waar het echt om gaat, is dat onze bestaande klanten structureel 3 keer zo snel groeien als de markt.”

De snelst groeiende klanten van Montapacking hebben, naast standaardzaken als een goede dienstverlening voor een goede prijs, hun focus op perfecte logistiek en uitgebreide data analyse. Montapacking levert die data en helpt haar klanten zo de kans op een herhalingsaankoop te verhogen. Aangezien in online reviews de kwaliteit van levering vaak als eerste genoemd wordt, is het voor webshops van groot belang die op orde te hebben. Door de fulfilmentkosten te verbinden aan de klanttevredenheid van de webshop, stimuleert Montapacking ook zichzelf door iedere dag nóg beter te presteren.