Zelf bepalen door wie, waar en hoe laat je pakketje bezorgd wordt.

Montapacking introduceert de ‘universele checkout’, die de wensen van de consument volledig centraal stelt. Bezorging door een favoriete pakketdienst? Een exacte tijd van bezorgen? Afhalen op een locatie naar wens, ongeacht wie de vervoerder is? Retouren inleveren bij het dichtstbijzijnde inleverpunt van een willekeurige vervoerder? Met de universele checkout kunnen webshops die klant zijn bij Montapacking dit vanaf 15 januari allemaal aan hun clientèle bieden. Het eerste fulfilmentbedrijf dat de wensen van de consument écht centraal stelt.

De meeste modules zijn gericht op één vervoerder en daar moet de consument het mee doen. Hij moet bijvoorbeeld de hele dag thuisblijven of twee kilometer reizen naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de vervoerder dat de webshop voor hem heeft “gekozen”. ‘Op dit soort beperkingen zit niemand te wachten’, zegt Richard Ducoffre van Montapacking. ‘De consument wil juist niet afhankelijk zijn van wat de webshop toevallig aanbiedt, maar zelf bepalen wanneer en waar hij zijn pakket ontvangt: op één tijdstip en op het door hem zelf gekozen afhaalpunt. Van welke vervoerder dit afhaalpunt is, is daarbij van ondergeschikt belang.’

Ultieme klantbeleving

Met de universele checkout van Montapacking kan elke webshop alle mogelijke logistieke opties bieden aan de consument: dezelfde dag, de volgende morgen vroeg, avondlevering, tijdvaklevering, weekendlevering. De aflevertijd kan de consument vervolgens mede bepalen door een persoonlijke keuze uit verschillende afleverlocaties: thuis, op het werk of bij een zelf gekozen afhaalpunt. De consument bepaalt. En dit geldt niet alleen voor bestelde orders maar ook voor retouren. ‘Dit biedt webshops meer dan ooit een ultieme klantbeleving die zorgt voor tevreden en blije consumenten. Niet alleen in Nederland, maar in heel Europa.’