Retourlogistiek

Retourlogistiek bepaalt voor een groot deel de tevredenheid van een klant. Dit is dus ook van impact op het aantal herhaalaankopen dat volgt vanuit diezelfde klant. Voor webshops is het daarom van groot belang dat de verwerking van retouren efficiënt en snel verloopt.

Snel retouren verwerken

Wanneer klanten zien dat hun retouren snel worden geaccepteerd en ze dus snel terugbetaald worden, dan zijn ze tevreden. Zien ze echter dat de retourlogistiek veel moeite kost of eeuwen duurt, dan kun je boze klanten krijgen die nooit meer iets bij je kopen.

Daarom is het belangrijk om een goede retourlogistiek te hebben – of om je retouren uit te besteden aan een partner die dit allemaal efficiënt voor je oppakt. Besteed je je fulfilment uit bij Monta, dan heb je twee opties om je retouren te verwerken. Zo kun je ervoor kiezen om de retouren door ons te laten afhandelen, óf je kiest ervoor om dit zelf te doen via ons Return Management Authorization systeem. Lees hieronder meer informatie over deze twee mogelijkheden.

Snel retouren verwerken via monta
Retourlogistiek uitbesteden monta

Retourlogistiek via Monta

Bij Monta worden dagelijks retouren aangeleverd door verschillende distributeurs. Retouren worden na ontvangst binnen 48 uur door ons verwerkt. Dit is hoe wij de retouren van jouw webshop in behandeling nemen:

  • Het pakket wordt aangenomen;
  • Indien de originele pakbon er nog bij zit wordt deze gescand;
  • Indien dit niet het geval is, wordt er aan de hand van de adresgegevens bepaald welk order dit is geweest;
  • De goederen worden uitgepakt en geïnspecteerd. Kan het item nog verkocht worden? Dan wordt het terug op voorraad ingeboekt. Is het item kapot? Dan wordt het in quarantaine geplaatst en bepaal jij wat we er vervolgens mee doen.
  • Conclusie: De vervolgbehandeling wordt uitgevoerd conform een vooraf afgesproken protocol.

Bij retourverwerking zijn er extra mogelijkheden:

  • Foto: Er kan van iedere retourzending een foto worden gemaakt (deze foto zal dan op het Monta-portal te vinden zijn).
  • Reconditionering: Het reconditioneren van retouren is mogelijk bij Monta. We kunnen bijvoorbeeld de geretourneerde items strijken of stomen en voorzien van een nieuwe verpakking en een nieuw etiket.
  • Mail: De consument kan een mail worden toegestuurd met het bericht dat de retouren zijn ontvangen. Dit bericht kan uiteraard worden aangepast. Zo kan er bijvoorbeeld gemeld worden dat de retouren zijn goedgekeurd en dat de betaling of het nieuwe product nog dezelfde dag wordt uitbetaald of verzonden. Zo zorgt onze retourlogistiek ervoor dat de consument op de hoogte wordt gehouden, iets wat voor meer positieve reviews kan zorgen.
Retourlogistiek via Monta

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Mike sales contact monta

Vrijblijvende offerte

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Marketing
  • Ontvang al binnen één dag een offerte!

Return Management Authorization

Je kunt er dus voor kiezen om de retourverwerking door Monta te laten doen. Een andere optie (welke binnen onze fulfilment-diensten valt) is om voor de retourverwerking te werken met ons Return Management Authorization systeem (RMA-systeem). Dit is een overzichtelijke manier voor snelle en efficiënte retourafwikkeling. Wanneer je gebruik maakt van fulfilment bij Monta, dan heb je dus kosteloos toegang tot dit systeem.

Via een gebruiksvriendelijke online omgeving kun je met ons RMA zelf de retouren van je consumenten afhandelen. Het retourbeleid wordt door jou bepaald. Deze online omgeving kan volledig in je eigen huisstijl worden gemaakt en zal voor de consument dus herkenbaar en vertrouwd aanvoelen. Het RMA systeem is eenvoudig en snel in gebruik te nemen. De implementatie vraagt ongeveer vijf minuten  tijd. En daarnaast leveren we altijd service wanneer er vragen zijn. Retouren voor een webshop afhandelen kan zo makkelijk zijn. Neem contact met ons op voor meer informatie.

RMA systeem monta
Waarom zijn retouren belangrijk?

Waarom zijn retouren voor een webshop zo belangrijk?

De return policy van je webshop heeft veel invloed op het consumentenvertrouwen. Daarom maken wij het je klant graag zo makkelijk mogelijk. Wanneer consumenten naar tevredenheid worden geholpen bij het retourneren van een artikel dat niet naar wens is, is de kans namelijk vele malen groter dat ze in de toekomst een nieuwe aankoop bij je shop doen.

Daarom bieden wij in ons retourlogistiek-proces je consumenten diverse mogelijkheden om het retourneren zo makkelijk mogelijk te maken. Zo bepaalt de consument zelf bij welke vervoerder ze het pakket inleveren en maken we gebruik van herbruikbare verzendverpakkingen.

Hoe te starten?

Fulfilment op basis van vertrouwen, dagelijks opzegbaar.

  • Dagelijks opzegbaar, open contract. Wij doen zaken op basis van vertrouwen.
  • Verzending en retournering al vanaf €2,95 per order.
  • 20 jaar ervaring. Ons betrouwbaarheidspercentage scoort daarom 99,98%.
  • Met ons fulfilment verzorgen wij je logistieke proces helemaal naar jouw wensen.
  • Verkrijg real-time inzichten in de status van je orders & koop de juiste voorraad in door middel van onze slimme software.
  • Eigen accountmanager op de vestiging waar jouw producten liggen, wel zo persoonlijk!
Mike sales contact monta

Vrijblijvende offerte

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Marketing
  • Ontvang al binnen één dag een offerte!

Verwachten van Monta?

Bij aanlevering voor 12:00 uur, dezelfde dag nog verwerkt
Snelheid is een groot onderdeel van het succes van jouw webshop. Daarom wordt een retour, die vóór 12:00 uur bij ons is aangeleverd, dezelfde dag nog verwerkt. Het gehele proces wordt, net als alle andere fulfilment processen, gecoördineerd door onze customer-service medewerkers, zodat de klant optimaal geïnformeerd blijft over waar zijn of haar retour zich bevindt en wanneer hij en zij terugbetaald wordt.

Service en kwaliteit voorop
Fulfilment voor jouw webshop is onze passie. Het succes van onze klanten is mede afhankelijk van perfecte logistiek. Snelheid van een orderverwerking, handige afleveropties en de levering van flexibele diensten zijn doorslaggevend. Daar zijn we ons sterk van bewust en daarom investeren we al onze passie, kennis en ervaring in een geweldige dienstverlening inclusief een uiterst eenvoudige en efficiënte retourlogistiek.

Gemak voor je bedrijf en voor de klant
Omdat wij onze retourlogistiek zo goed op orde hebben, brengt dit veel gemak voor jou mee. Bovendien kun je zelf als ondernemer de retourkosten voor je webshop kiezen (zo kun jij zelfs met je retouren winst maken!) en de retourvoorwaarden uitschrijven. Wij zorgen er dan voor dat alles goed gaat.

Snelheid verwerking monta