Webshop Conversie?

Wat is webshop conversie eigenlijk? Webshop conversie is een zeer belangrijk aandachtspunt voor webshophouders. Vaak zijn webshophouders erg gefocust op aantallen bezoekers van hun website en een brede verspreiding van hun reclames en bekendheid. Relevant echter is met name welk deel van je bezoekers uiteindelijk een klant wordt. Bij een webshop conversie van 20% zijn er 20 bezoekers van elke 100 bezoekers die daadwerkelijk overgaan tot een aankoop nadat ze de site hebben bezocht.

Conversie betekend omzet en is dus feitelijk de meest maatgevende aanknopingspunt voor het succes van de webshop. Hoe hoger de aantal kopers op de website, hoe relevanter de bezoekers worden.

Een aantal tip om de conversie van je webshop te verhogen

– maak het persoonlijk, wie ben je als bedrijf
– creëer betrokkenheid, wil een klant bij je horen?
– toon een telefoonnummer op je website
– laat klantervaringen weergeven door een onafhankelijk review programma op je website
– een goed uitnodigen design wat past bij je producten
– duidelijk navigatie, zodat er binnen een paar klikken een aankoop mogelijk is.

 
Lees nog een artikel met 5 tips om je conversie te verhogen!

Webshop Conversie

Webshop Conversie makkelijk

Meetbare webshop conversie?

Montapacking levert een meetbare bijdrage aan de marktpositie van haar klanten op logistiek gebied, door het leveren van de hoogste vorm van service en kwaliteit voor haar diensten. Alles wat Montapacking aan haar klanten aanbiedt moet voor zowel de klant als voor Montapacking een toegevoegde waarde hebben. Hierdoor zorgen wij ervoor dat zowel u als uw klanten of leveranciers graag zaken willen doen met Montapacking en dat de medewerkers trots zijn om voor Montapacking te mogen werken. Het verhogen van de conversie van uw webshop heeft voor ons gewoond e hoogste prioriteit. Daarom bieden wij ook het meest uitgebreide pakket aan bezorgopties.

Transparant en snel

Montapacking werkt alleen samen met gerenommeerde verzendpartners zoals PostNL, DHL, Selektvracht, UPS, DPD en GLS. Met al deze vervoerders hebben wij gestandaardiseerde IT-koppelingen waardoor voormelding, track&trace codes, printen van labels probleemloos verloopt. Vanuit ons IT-systeem kunnen wij uw klant een notificatiemail sturen (vanuit uw naam) waardoor uw klant op de hoogte is dat het pakket verzonden is. Dit zal ook de Webshop Conversie verhogen. Standaard hanteren wij een cut-off tijd van 16 uur: Alle bestellingen tot die tijd worden nog dezelfde dag verzonden. Andere cut-off-tijden zijn bespreekbaar. Alles willen wij laten meewerken om de Webshop Conversie voor uw webshop.